KMV bude prodávat výrobce vod Toma. Vzniká potenciální příležitost pro Kofolu.
Karlovarské minerální vody (KMV) musí prodat výrobce vod Toma. Nařídil to Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Rozhodnutí souvisí s letošní transakcí, v rámci které KMV koupila českou a slovenskou pobočku společnosti PepsiCo. Právě značka Toma doposud spadala pod skupinu PepsiCo. KMV s rozhodnutím antimonopolního úřadu souhlasí, transakci mezi KMV a PepsiCo již tak nic nebrání v cestě a je tímto v podstatě potvrzena. Zprávu dnes uvedly deníky MF Dnes a Hospodářské noviny.
Prodej značky Toma může být podle našeho názoru zajímavou příležitostí pro Kofolu. Již na listopadovém konferenčním hovoru management Kofoly naznačil, že situaci kolem transakce mezi KMV a PepsiCo monitoruje a nevyloučil případný zájem o aktiva nabídnutá k prodeji. Kofola by případnou akvizicí značky Toma výrazněji posílila své postavení v tuzemském segmentu vod, kde v současnosti se svojí značkou Rajec (se kterou Kofola dominuje na Slovensku) nezaujímá významnější tržní podíl.
Jan Raška, analytik, Fio banka, a.s.
Poslední zprávy
- Manažerské obchody: V dubnu bylo aktivní vedení Kofoly, Colt CZ Group a CTP
07.05. 17:09 Fio - Pražská burza před státním svátkem rostla
07.05. 16:46 Fio - Siemens Healthineers se ve 2Q nepodařilo naplnit odhady analytiků v segmentu zobrazovací techniky
07.05. 15:28 Fio - Disney s výsledky za 2Q zvyšuje výhled zisku i při nedosažení očekávání na úrovni výnosů
07.05. 15:13 Fio - Palantir v 1Q hlásí větší nárůst komerčních kontraktů
07.05. 13:14 Fio